Rok 2011 w Browarze Sulimar

150x110

2011 był dla BROWARU SULIMAR rokiem przełomowym. Firma zrealizowała kluczową część inwestycji w rozwój technologii, unowocześnienie oraz zwiększenie mocy produkcyjnych browaru, dokonała gruntownego liftingu sztandarowej marki produktów oraz wprowadziła na rynek nowe gatunki piwa. Jednocześnie SULIMAR intensywnie pracował na rozbudową dystrybucji. Efektem podjętych działań jest wzrost sprzedaży na poziomie 30%.

W kończącym się roku BROWAR SULIMAR zakończył najistotniejszą część realizowanych inwestycji. Uruchomił supernowoczesną linię rozlewniczą napojów Innofill DMD o wydajności ok. 60 000 puszek pojemności 250 ml na godzinę. To pierwsza i jedyna w Polsce tak efektywna technologia z opcją ekspresowego przezbrajania, umożliwiająca rozlew do wszystkich dostępnych na rynku formatów puszek. Daje to możliwość, w bardzo krótkim czasie, przejścia z jednego na inne typy lub pojemności puszki. Linia wyposażona jest w pasteryzator tunelowy oraz przepływowy z pełni sterowanymi parametrami pasteryzacji. Pasteryzator przepływowy produkcji KHS skonstruowano na indywidualne zamówienie browaru SULIMAR. Gwarantuje on dużą wszechstronność i umożliwia pasteryzację wszystkich napojów do temperatury 98 st. C. Linia wyposażona jest także w automatyczny system mycia CIP. Dzięki Innofill DMD browar w higieniczny sposób może rozlewać zarówno produkty gazowane, jak i niegazowane, w tym: soki, wine coolers, napoje typu RTD, napoje energetyzujące, izotoniczne, nutraceutyki, a także piwo. „Obecnie posiadamy najbardziej zaawansowaną technologicznie rozlewnię w Polsce. To zaledwie trzecie tego typu urządzenie w Europie.” – mówi Mariusz Supady Prezes BROWARU SULIMAR i dodaje - „Poza tym zwiększyliśmy o dziewięć liczbę tanów fermentacyjnych i jesteśmy w końcowym etapie rozbudowy warzelni, która teraz będzie czterokrotnie większa.” Przez cały czas firma intensywnie pracuje także nad rozbudową sieci dystrybucji. W miarę poszerzania liczby odbiorców, sukcesywnie będzie zwiększać ilość produkowanego piwa. W przyszłym roku BROWAR SULIMAR planujemy wyprodukować 450 hektolitrów piwa. „To dwukrotnie więcej, niż produkowaliśmy do tej pory.” – dodaje Prezes.

2011 był także rokiem znacznych zmian w portfolio browaru. Firma podjęła decyzję o gruntownym liftingu swojej sztandarowej marki CORNELIUS. Piwa tej linii mają zmienione etykiety, a jednocześnie w ofercie pojawiły się kolejne gatunki tego szlachetnego trunku. Obecnie koneserzy znajdą sześć niepowtarzalnych smaków piw CORNELIUS. Wśród nich trzy najpopularniejsze gatunki, dobrze znane smakoszom, które teraz zyskały nowe nazwy i etykiety, a mianowicie: CORNELIUS PSZENICZNY (dawniej WEIZEN BIER), CORNELIUS MIODOWY (dawniej HONIG) oraz CORNELIUS PORTER. Do nich dołączyły trzy zupełnie nowe smaki: CORNELIUS CIEMNY PSZENICZNY, CORNELIUS KOŹLAK oraz CORNELIUS GREJPFRUT. Działaniami tymi Browar SULIMAR ugruntowuje swoją pozycję rynkową w kategorii piw premium.

W 2011 roku BROWAR CORNLEIUS wprowadził także do swojej oferty nową linię piw typu lager pod nazwą TRYBUNAŁ. W ofercie tej dostępne są dwa gatunki: TRYBUNAŁ TRÓJSŁODOWE oraz TRYBUNAŁ MIODOWE. TRYBUNAŁ TRÓJSŁODOWE to piwo jasne pełne warzone tradycyjnymi metodami, bez dodatku konserwantów, czy przyspieszaczy fermentacji. Produkowane jest na bazie trzech rodzajów słodu: pszenicznego, jęczmiennego oraz karmelowych. Swój smak, złocisty kolor i głębię zawdzięcza wolnej fermentacji i długiemu procesowi leżakowania. TRYBUNAŁ MIODOWE to piwo jasne pełne warzone na bazie naturalnych miodów akacjowych i wielokwiatowych. Warzone jest w oparciu o tradycyjne, średniowieczne metody piwowarstwa, bez konserwantów i ulepszaczy. To piwo, w którym miód uczestniczy w całym procesie warzenia, a nie jak w przypadku innych piw miodowych, dodawany jest na samym końcu, jedynie dla zapachu. Dlatego TRYBUNAŁ MIODOWE jest szlachetnie treściwe i rześkie. Dla zachowania pełnych walorów smakowych piwo jest niefiltrowane, czego dowodem jest zmętnienie i osad drożdżowy na dnie butelki. Oba piwa TRYBUNAŁ, smakiem, charakterem i wizerunkiem nawiązują do historii regionu. Ich receptury opracowano na podstawie odnalezionych w archiwach XIII wiecznych dokumentów, a nazwa bezpośrednio nawiązuje do historii Piotrkowa, Trybunału Koronnego oraz tradycji piwowarskich regionu.

Mijający rok to także rok prestiżowych wyróżnień i nagród dla Browaru. Piwo CORNELIUS PSZENICZNY po raz kolejny zostało nagrodzone w konkursie konsumenckim Bractwa Piwnego w kategorii piwo pszeniczne. Poza tym cała linia CORNELIUS została wyróżniona godłem POLSKA JAKOŚĆ 2011. CORNELIUS jest pierwszą marką z branży piwnej, nagrodzoną tym prestiżowym tytułem. W ten sposób uznanie znalazła dbałość Browaru SULIMAR do wysokiej jakości produkcji oraz promowania piw z grupy premium. A już 12 grudnia oficjalnie zostanie ogłoszony XI ranking GAZELE BIZNESU, w którym sklasyfikowano także BROWAR SULIMAR. „To kolejny dowód, iż obraliśmy skuteczną strategię rozwoju firmy.” - mówi M. Supady.

W związku z uruchomieniem bardzo uniwersalnej linii do rozlewu w puszki o bardzo różnych pojemnościach i kształtach, jak również trendami na rynku napojów funkcjonalnych coraz większe znaczenie firma przykłada do napojów energetyzujących nowej generacji, jak również do nutraceutyków, czyli napojów o korzystnym oddziaływaniu na zdrowie. Już wkrótce na rynku pojawią się takie produkty przygotowane we współpracy z właścicielami znanych marek.